بنام خدا
نجوای نمازگزار
حدیث قدسی : یقول الله تعالی : المصلی یناجینی
نمازگزار(هنگام خواندن نماز با من ) نجوا می کند
( کلمة الله ، ص 255 )
نماز و شست و شوی گناهان
پیامبر (ص ) :لو کان علی باب دار احدکم نهر واغتسل فی کل یوم منه خمس مرات اکان یبقی فی جسده من الدرن شی ء؟ قلت : لا. قال :فان مثل الصلاة کمثل النهر الجاری کلما صلی صلاة کفرت ما بینهما من الذنوب
- اگر باشد در کنار خانه شما نهری و در آن روز پنج نوبت خود را شست و شو دهید،آیا در بدن شما چیزی از آلودگیها می ماند؟- هرگز! (انسان از آلودگی پاک می شود).- نماز نیز مثل نهر جاری و روانی است که هرگاه بر پا می شود گناهان را می شوید وازبین می برد
( وسائل الشیعه ، ج 2، ص 7 )
نماز، وسیله شفا
پیامبر (ص ) : قم فصل فان فی الصلوة شفاء
بر خیز نمازبه جا آور! پس همانا در نماز شفا است
( جامع احادیث الشیعه ، ج 4، ص 28 )
کفاره گناه
پیامبر (ص ) : الصلوة کفارة الخطایا ثم قرأ: "ان الحسنات یذهبن السیئات "
نماز کفاره گناهان می باشد. سپس آن حضرت این آیه را خواند که :"حسنات سیئات را از بین می برد"
( تفسیر ابوالفتوح رازی ، ج 1، ص 248 )
تأثیر دو رکعت نماز مقبول
امام صادق (ع ) : من قبل الله منه صلاة واحدة لم یعذبه
اگر خداوند از کسی دو رکعت نمازش را قبول کند، او را عذاب نمی کند
( وسائل الشیعه ، ج 3، ص 22 )
وسیله راندن شیطان
امام علی (ع ) :الصلوة حصن الرحمن و مدحرة الشیطان
نماز قلعه خدای بسیار مهربان ، و وسیله ای برای دور کردن شیطان است
( غرر الحکم ، ج 2، ص ,166 چاپ دانشگاه )
نورانیت منزل
پیامبر (ص ) : نوروا منازلکم بالصلاة و قرائة القران
به خانه هایتان با خواندن نماز، و قرائت قرآن ، نورانیت ببخشید
( کنز العمال ، ج ,15 ص ,392 حدیث 41518 )
نماز وسیله خاموشی آتشها
پیامبر(ص)
هیچ نمازی نیست مگر این که چون وقت آن فرا می رسد فرشته ای درپیش روی مردمان ندا می کند: ای مردم ! برخیزید به سوی آتشی که بر پشت خودافروخته اید، تا آن را با نماز خویش خاموش کنید
( محجة البیضاء، ج 1، ص 339 )
مونس نمازگزار در قبر
پیامبر (ص ) : ان الصلاة تأتی الی المیت فی قبره بصورة شخص انور اللون یونسه فی قبره و یدفع عنه اهوال البرزخ
نماز به صورت انسانی سفید چهره وارد قبر میت شده و با او انس می گیرد و وحشتهای برزخ را از اوبرطرف می کند
( لآلی الاخبار، ج 4، ص 1. الحکم الزاهره ، ص 283 )
تأثیر انتظار نماز
امام صادق (ع ) : من اقام فی مسجد بعد صلوته انتظارللصلوة فهو ضیف الله و حق علی الله ان یکرم ضیفه
کسی که بعد از هر نماز درمسجد بایستد، در حالی که انتظار نماز بعدی را می کشد، پس او مهمان خداست ، و برخداست که مهمانش را اکرام کند
( جامع احادیث الشیعه ، ج 4، ص 78 )
<-PollItems->
<-PollName->